Halton avaa kumppaneineen Lontooseen hyvinvointia edistävän työtilan

Lontoon kuuluisassa Building Centre -korttelissa sijaitsevan tilan toteuttavat yhteistyössä Haltonin kanssa EDGE, Well FM, Helvar, Clivet, The Building Centre ja Tieto Empathic Building yhteisellä hankenimellä The Wellbeing Experience. Halton tuo tilaan käyttäjätietoa hyödyntävän sisäympäristöratkaisun, joka edistää käyttäjien hyvinvointia. Ratkaisuun on integroitu ihmisen vuorokausirytmin mukaan säätyvä valaistus. Tila avataan yleisölle ja yritysvieraille 1.7.2019. Se on avoinna yleisölle arkisin klo 9-18 ja lauantaisin klo 10-17 yhteisöllisenä työskentelytilana ja tutustumiskohteena.

Tilan tavoitteena on nostaa esiin niin kiinteistöalan toimijoille kuin tavallisille käyttäjille ihmislähtöisiä sisäympäristöratkaisuja, joiden avulla voidaan tutkitusti lisätä työntekijöiden hyvinvointia ja tuottavuutta erilaisissa työtiloissa. Arkkitehtuuriltaan 1920-luvun suojeltu rakennus toimii samalla käytännön esimerkkinä siitä, kuinka hyvä sisäympäristö on mahdollista toteuttaa tilan asettamista rajoitteista huolimatta.

”Lontoon Wellbeing Experience -tilaan halusimme tuoda uraauurtavia ratkaisujamme, jotka edistävät kokonaisvaltaisesti rakennusten käyttäjien hyvinvointia mukautumalla tiloissa oleskelevien ihmisten kulloisiinkin tarpeisiin. Haluamme mahdollistaa hyvinvoinnin sisäympäristöissä ja edistää ihmisten terveyttä ja tuottavuutta”, sanoo Halton Buildings -ratkaisuista vastaava johtaja Anu Saxén.

Hyvinvointi sisäympäristöissä on maailmalla nopeasti yleistyvä trendi. Halton yhdistää ratkaisuissaan energiatehokkaasti useat keskeiset hyvinvointiin vaikuttavat sisäympäristötekijät, kuten sisäilman laatu, lämpöolosuhteet, tilan akustiset olosuhteet, ihmislähtöinen valaistus sekä käyttäjien mahdollisuus vaikuttaa näihin olosuhteisiin. Digitalisoitu järjestelmä mahdollistaa tilojen käytön monitoroinnin ja olosuhteiden säätämisen käyttäjätiedon perusteella.

Kokonaisvaltaisten ratkaisujen kehittämisessä Halton hyödyntää yleisesti sekä omia kansainvälisiä tuotekehityskeskuksiaan että laadukkaita kumppanuuksia ja kokeiluja.

”Lontoossa meillä on hieno mahdollisuus tuoda esille ja testata ratkaisujamme yhteistyössä kumppaniemme kanssa keskellä miljoonien ihmisten työssäkäyntialuetta. Uskomme, että jatkuvalla tutkimuksella ja laajapohjaisella tuotekehityksellä pystymme tuottamaan jatkossakin maailman parhaita, hyvinvointia edistäviä ja energiatehokkaita sisäympäristöjä kaikenlaisiin julkisiin ja kaupallisiin työtiloihin”, Saxén sanoo.

Lontoon Wellbeing Experience -yhteistyötila on kooltaan noin 90 neliömetriä ja se sijaitsee osana Building Centren muita tiloja.

Lisätiedot:

Anu Saxén, johtaja, Halton Buildings