Halton avasi jäähdytyspalkkitoimitukset Japaniin

Halton has provided two significant Japanese corporations, YKK Group and Primix Corporation, with chilled beam solutions in the companies’ new premises in Tokyo and near Osaka. Both building projects followed sustainable development principles. The deliveries were completed during the spring 2015.

Halton on aiemmin toimittanut Japanin vaativille markkinoille sekä ammattikeittiöiden että laiva- ja energiantuotantoympäristöjen sisäilmasto- ja paloturvallisuusratkaisuja. Yhtiö on toimittanut Japaniin noin 600 asiakasprojektia vuodesta 1998. Haltonin Japanin myynti vuonna 2014 oli noin 4 miljoonaa euroa.

YKK Group hakee LEED Platina -sertifikaattia Haltonin ilmastointiratkaisujen siivittämänä

Halton toimitti kesäkuussa 2015 valmistuneeseen YKK Groupin pääkonttoriin Tokion keskustassa jäähdytyspalkkiratkaisut sekä ammattikeittiön ilmastointiratkaisut.

”Pyrimme tekemään rakennuksesta henkilöstön hyvinvointia ja työskentelyä tukevan korkealaatuisen ja mukavan ympäristön aiempaa energiatehokkaammin. Energiankulutuksessa odotamme pääsevämme jopa 40 prosenttia alle LEED -vertailuarvona käytetyn ASHRAE-arvon, mikä tukee myös ympäristötavoitteitamme”, sanoo johtaja Takashi Matano YKK Fudosan Co. Ltd -yhtiöstä.

Rakennuksen muoto ja poikkeuksellisen pitkä, jopa 70-metrinen ikkunaseinä, yhdistettynä rakennuksen sijaintiin suurten lämpötilavaihtelujen ilmastovyöhykkeellä, loi lisähaasteita sekä tasaisen sisälämpötilan että energiatehokkaan ratkaisun löytämiseksi. Tämä toi japanilaiset lopulta Haltonin tuotekehitystiloihin Suomeen.

”Kävimme testaamassa ratkaisun toiminnallisuutta Haltonin tehtaalla Suomessa paikalle rakennetussa koetilassa, minkä johdosta saatoin suositella sitä asiakkaalle luottavaisin mielin”, kertoo hankkeen LVI-suunnittelusta vastannut Nikken Sekkei Ltd:n rakennussuunnitteluosaston päällikkö Kitaro Mizuide.

Takashi Matano YKK:lta kommentoi omia vaikutelmiaan testauksesta:

”Haltonilla ratkaisujen energiatehokkuuteen ja ympäristöystävällisyyteen suhtauduttiin silminnähden vakavasti ja asiantuntemuksella osana yhtiön tuotekehitystä. Yhtiöillämme tuntui myös olevan samanlainen kunnianhimoinen asenne ja halu olla alojemme tulevaisuudentekijöitä”, Matano luonnehtii.

YKK Group on maailman johtava vetoketjujen ja kiinnitysosien valmistaja. Konsernin liikevaihto on noin 5,5 miljardia euroa (721 miljardia jeniä, 2014). Yhtiö työllistää yli 42 000 ihmistä noin 70 maassa.

Primix Corporation: Eritystä huomiota kestävään kehitykseen ja mukaviin työskentelyolosuhteisiin

Haltonin toisen asiakasyrityksen, Primix Corporationin, toimitusjohtaja Hisashi Furuichi kertoo Japanissa perinteisesti käytettyjen ilmastointiratkaisujen johtavan usein huomattaviin lämpötilaeroihin sisätiloissa sekä epämukavan kovaa puhaltavaan ilmastointiin, jossa ilmankosteutta ei kontrolloida.

”Tällaisella ilmastointijärjestelmällä emme olisi välttämättä saaneet aikaan mukavaa työympäristöä tehdas- ja tuotekehityshenkilöstöllemme”, Furuichi toteaa. Yhtiö asennuttikin koko 8192 neliömetrin uusiin tehdas- ja toimistotiloihinsa Haltonin jäähdytyspalkkiratkaisun.

”Uusi järjestelmä ratkaisee tähänastiset ilmastointiongelmamme ja pitää huolta myös oikeasta ilmankosteudesta. Sen ansiosta henkilöstömme pystyy työskentelemään mukavasti myös tehdasasuissa. Omien kokemustemme perusteella voin suositella tätä ratkaisua myös muille yrityksille”, Furuichi kertoo.

Jäähdytyspalkkien ohella Halton toimitti yhtiön uusiin toimitiloihin ammattikeittiön sisäilmastoratkaisut.

Primix Corporation valmistaa ja toimittaa korkealuokkaisia materiaalienkäsittelylaitteita ja tekee niihin liittyvää suunnittelua. Yhtiö on 88-vuotisen historiansa aikana tuottanut teknisiä innovaatioita korkealuokkaiseen nesteiden käsittelyyn eri teollisuuden aloille.

Haltonille rohkaiseva markkina-avaus

”Haltonin tavoitteena on tuottaa korkealaatuisia ja turvallisia sisäilmastoja vaativiin toimintaympäristöihin, joissa ihmisten hyvinvointi ja työtehokkuus ovat etusijalla. Japani on hieno esimerkki laatutietoisesta markkinasta, johon ratkaisumme sopivat loistavasti. Japanin jäähdytyspalkkitoimitukset ovat meille tärkeä avaus maailman kolmanneksi suurimmalla talousmarkkinalla”, toteaa Haltonin liiketoiminta-alueesta vastaava johtaja Tarja Takki.

Lisätiedot:

Mika Halttunen, hallituksen puheenjohtaja, Halton Group