Halton osti Yhdysvalloissa toimivan Nelbud Services Groupin

Vaativien sisäilmaympäristöjen ja ammattikeittiöiden ilmanvaihtolaitetoimittaja Halton on ostanut Nelbud Services Groupin, joka on johtava toimija palosuojauksen, keittiöiden poistoilmakanavien puhdistuksen, rasvanpoistopalvelujen ja huuvajärjestelmien korjauksen saralla.

Haltonin hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen toteaa: ”Haltonin tavoitteena on tuottaa jatkuvasti lisäarvoa asiakkaidensa liiketoiminnalle. Kun Haltonin teknologinen osaaminen yhdistetään Nelbudin vahvaan paikalliseen palvelutarjontaan monilla keskeisillä markkina-alueilla, meille tarjoutuu erinomainen tilaisuus tuottaa parempaa elinkaariarvoa.”

Nelbudin toimitusjohtaja Michael Crafton kuvailee yrityskauppaa: ”Olemme iloisia siitä, että voimme liittyä Haltonin tiimiin ja jatkaa samalla palo-, terveys- ja turvallisuuspalvelujen tarjoamista eri puolilla Yhdysvaltoja sekä laajentua kansainvälisesti. Olen erityisen innoissani mahdollisuudesta, jonka tämä kauppa tarjoaa kaikille Nelbudin työntekijöille, kun pyrimme toteuttamaan työntekijäkeskeistä tavoitettamme luoda pitkäaikaisia työuria.”

Halton Americas Foodservice liiketoiminta-alueen johtaja Phil Meredith lisää: ”Nelbudin monipuolisen palvelualustan avulla Halton voi jatkaa palvelumallinsa kasvattamista niin kansallisesti kuin maailmanlaajuisestikin. Tällä hetkellä Nelbud toimii Yhdysvalloissa 19 merkittävällä markkina-alueella, mikä tarjoaa ponnahduslaudan nykyiselle kasvustrategiallemme. Vaikka onkin tärkeää, että voimme tarjota asiakkaillemme tukea läpi koko tuotteen elinkaaren, asiakkaamme ovat varmasti myös tyytyväisiä siihen, että he voivat luottaa tuotteidemme optimaaliseen tehoon ja niiden omistamisen huolettomuuteen.”

Haltonilla on tarjottavanaan valtavasti tietoa ja asiantuntemusta, jota voidaan hyödyntää Nelbudin vakiintuneen palvelualustan kanssa. Alusta parantaa jatkossa merkittävästi Haltonin kykyä tuottaa asiakkaille ainutlaatuista arvoa.  Kun Haltonin luokkansa paras keittiöiden ilmanvaihtoon ja haastaviin sisäilmaolosuhteisiin suunniteltu teknologia yhdistetään Nelbudin alan johtavaan automaattiseen palvelualustaan, yritykset pystyvät vastaamaan markkinoilla lisääntyvään laadukkaiden palo-, terveys- ja turvallisuuspalveluiden kysyntään nopeasti, tehokkaasti ja läpinäkyvästi.

Kai Konola                                                        Phil Meredith
Toimitusjohtaja                                              Foodservice liiketoiminta-alueen johtaja
Oy Halton Group Ltd.                                    Halton Americas
+358 40 502 4900                                          +1 270 237 5600