Amerikkalaisjätti Welbilt suomalaisomisteisen Haltonin strategiseksi kumppaniksi

Ammattikeittiöjärjestelmien johtava globaali toimittaja Welbilt Inc. ja ammattikeittiöiden sisäilmaratkaisujen teknologiajohtaja Halton Group ovat solmineet kumppanuussopimuksen Haltonin sisäilmaratkaisujen integroinnista osaksi useita Welbiltin toimittamia ammattikeittiölaitteita. Kumppanuuden tavoitteena on vastata entistä paremmin globaalin asiakaskunnan ja loppukäyttäjien tarpeisiin. Haltonin innovaatiot perustuvat vahvasti asiakaslähtöiseen kehitystyöhön, ja yhtiöllä on pitkät perinteet kumppanuuksissa ja yhteistyöhankkeissa samoihin kohdeympäristöihin ratkaisuja tuottavien toimijoiden kanssa. Nyt solmittu kumppanuus on luonteeltaan ensimmäinen strateginen. Sen kautta Halton hakee maailmanlaajuista kasvun vauhdittajaa myös viimeaikaisille innovaatioilleen, kuten vuonna 2016 lanseeratulle liikuteltavalle Halton MobiChef -ratkaisulle.

Tuore kumppanuussopimus tarjoaa puitteet hyödyntää molempien yhtiöiden parhaita innovaatioresursseja asiakaslähtöisten kokonaisratkaisujen kehittämiseksi erityisesti seuraavilla osa-alueilla:

• Ammattikeittiöiden tehokkuuden lisääminen ympäristöystävällisesti
  • Keittiöhenkilökunnan työergonomian sekä työn sujuvuuden ja nopeuden parantaminen
  • Työmukavuuden maksimointi lämpöolosuhteiden kokonaishallintaa kehittämällä
  • Kiinteistökohtaisen energiankäytön vähentäminen

Molempien yritysten asiakaskunnassa ketjuravintolat ovat merkittävässä asemassa nyt ja tulevaisuudessa. Tämä on omiaan vahvistamaan edellä mainittujen kehittämisalueiden kasvumahdollisuuksia eri puolilla maailmaa.

”Halton on meille mieluinen kumppani, sillä uskomme, että huippuunsa kehitetty keittiöjärjestelmien suorituskyky edellyttää ruoanvalmistukseen käytettävien laitteiden integrointia sisäilmaratkaisuihin. Tähän integraatioon sisältyvät ammattikeittiön digitaaliteknologia hallintajärjestelmineen sekä Welbiltin tarjoama KitchenConnect® -etävalvonta, joilla on mahdollista tarjota asiakkaille laitteistojen koko elinkaaren kattava, entistä parempi järjestelmä- ja palvelukokonaisuus. Lisäksi kumppanuus täydentää kehittämäämme FitkitchenSM – lähestymistapaa, jonka mukaisesti pyrimme kehittämään suorituskyvyltään korkeatasoisia ja hiilijalanjäljeltään pieniä ammattikeittiöratkaisuja”, toteaa Welbiltin (entinen Manitowok Foodservice) pääjohtaja Hubertus Muehlhaeuser.

”Olemme erittäin iloisia voidessamme yhdistää oman huippuosaamisemme Welbiltin kaltaisen johtavan keittiölaitetoimittajan ratkaisuihin. Yhteistyön avulla kykenemme jatkossa tuottamaan entistä parempaa hyvinvointia eri puolilla maailmaa työskentelevälle keittiöhenkilökunnalle, sekä entistä parempia mahdollisuuksia myös ravintola-alan toimijoille tarjota paras asiakaskokemus omalle asiakaskunnalleen”, sanoo Halton Groupin hallituksen puheenjohtaja Mika Halttunen.

”Kumppanuus tarjoaa meille lisäksi mahdollisuuksia vauhdittaa uusimpien innovaatioidemme kuten liikuteltavan Mobichef-minikeittiöratkaisumme kansainvälistä myyntiä ja jatkokehitystä, kun pystymme integroimaan siihen Welbiltin tarjoamia ratkaisukomponentteja”, Halttunen huomauttaa.

Manitowok Foodservice/Welbilt Inc. (yhtiön nimi vaihtuu ja on 6.3.2017 alkaen Welbilt Inc.)

Welbilt Inc. tuottaa ruoanvalmistuksen huippuammattilaisille sekä johtaville ravintolaketjuille ja alan kasvuyrityksille markkinoiden parhaita laitteita ja ratkaisuja. Yhtiön valikoimiin kuuluvat kokonaan integroidut keittiöjärjestelmät ja -tuotteet, mukaan lukien myynnin jälkeinen KitchenCare®-tuki, huolto- ja varaosapalvelu. Yhtiön tarjontaan kuuluu useita palkittuja brändejä kuten Cleveland™, Convotherm®, Delfield®, fitkitchenSM, Frymaster®, Garland®, Kolpak®, Lincoln™, Manitowoc® Ice, Merco®, Merrychef® ja Multiplex®. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tampan alueella Floridassa, Yhdysvalloissa. Yhtiöllä on 18 valmistusyksikköä eri puolilla Amerikkaa, Eurooppaa ja Aasiaa, sekä yli 3000 jakelijaa yli 100 maassa. Vuoden 2015 myynti oli noin $1,57 miljardia. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 5500 henkilöä. Lisätietoa: www.welbilt.com.

Lisätiedot medialle:

Kai Konola, CEO, Halton Group