Halton turvaa oppilaiden sisäilman Japanilaisissa opetuskeittiöissä

Halton toimittaa Japanin Kiotossa sijaitsevaan 8 463 neliön suuruiseen Taiwa Gakuen Education Inc. -ravintolakoulun uudisrakennukseen ammattikeittiöiden sisäilmaratkaisut 13 opetuskeittiöön ja neljään maksavia asiakkaita palvelevaan ravintolaan lokakuun 2017 loppuun mennessä. Toimitus sisältää Haltonin ilmastointikatot jopa yli 50 % energiaa säästävällä tarpeenmukaisella ilmanvaihdolla, sekä ensimmäisenä Aasian toimituksena Haltonin ilmastointikattoon integroitavan, maailman ensimmäisen ammattikeittiöön kehitetyn ihmislähtöisen valoratkaisun. Toimituksen kokonaisarvo on noin 2 M€.

Ammattikeittiöiden laitteista säteilevä lämpö, korkea ilmankosteus sekä ruoanlaitossa syntyvät kemialliset yhdisteet ja hiukkaspäästöt kuormittavat keittiöympäristöissä työskentelevien terveyttä ja toimintakykyä. Opetuskeittiöissä sisäympäristön laadulla on erityinen merkitys, Taiwassa ajatellaan.

”Halusimme panostaa uudessa koulurakennuksessamme parhaisiin teknologioihin, jotta voimme tarjota opiskelijoillemme ja henkilökunnallemme mahdollisimman turvalliset ja mukavat olosuhteet. Uskomme, että hyvä sisäympäristö näkyy myös oppimistuloksissa, kun ihmiset voivat hyvin ja heidän vireystasonsa pysyy korkeana”, sanovat ravintolakoulun johtaja Nakata sekä konditoriapuolen opetuksesta vastaava johtaja Samejima Taiwa Gakuen Education Inc:stä.

Ravintolakoululla on yli 20 vuoden kokemus Haltonin ilmastointikatoista. Uutena elementtinä, ja nyt ensimmäistä kertaa mukana Aasiaan suuntautuvassa toimituksessa, on Haltonin ilmastointikattoon integroitu, maailman ensimmäinen ammattikeittiöön suunniteltu ihmiskeskeinen valaistusratkaisu (engl. Human Centric Lighting, HCL), Halton SKYLINE, joka parantaa näkyvyyttä ja värienerottelukykyä sekä vähentää häiritseviä heijastuksia paljon kiiltäviä pintoja sisältävässä ammattikeittiöympäristössä.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Haltonin ratkaisujen laatuun ja suorituskykyyn. Valitessamme ratkaisua uuteen koulurakennukseen, totesimme jälleen, että Halton on meille markkinoiden paras vaihtoehto. Ilmastointikatto sopii myös erinomaisesti opetuskeittiöihin, koska se jättää alleen avaraa tilaa eikä estä näkyvyyttä. Lisäksi Haltonin ilmastointikattoon integroitu ihmislähtöinen valaistus tekee työskentelystä helpompaa ja turvallisempaa, ja auttaa parantamaan työn laatua”, Nakata ja Samejima lisäävät.

Halton on toimittanut Japaniin noin 650 asiakasprojektia vuodesta 1998.

”Haltonin tavoitteena on tuottaa korkealaatuisia ja turvallisia sisäilmastoja vaativiin toimintaympäristöihin, joissa ihmisten hyvinvointi ja työtehokkuus ovat etusijalla. Japani on hieno esimerkki laatutietoisesta markkinasta, johon ratkaisumme sopivat loistavasti. Taiwa on meille erittäin tärkeä asiakas, ja iloitsemme suuresti tästä kaupasta, jonka myötä voimme tukea ratkaisuillamme molemmille osapuolille tärkeitä sisäympäristöarvoja”, sanoo Haltonin Foodservice-liinetoiminnan johtaja Georges Gaspar.

Haltonin toimitus Taiwa Gakuen Education Inc -ravintolakoululle sisältää

• Halton KCW Capture Jet Ceiling -ilmastointikatot
  • Halton KCV Ventilated Ceiling -ilmastointikatot astianpesualueille
  • Halton M.A.R.V.E.L. – tarpeenmukainen ilmanvaihtojärjestelmä