Halton vahvistaa markkina-asemaansa terveydenhuoltosektorilla ostamalla ruotsalaisen CRC Medicalin

Ruotsalainen CRC Medical on nyt osa Halton Groupia. CRC Medical toimii Skandinavian terveydenhuolto- ja puhdastilasektorilla.

CRC Medical tarjoaa räätälöityjä ilmanvaihtoratkaisuja leikkaussaleihin ja puhdastiloihin. Halton on globaali teknologiajohtaja, joka mahdollistaa hyvinvoinnin haastavissa sisäilmaolosuhteissa, kuten ammattikeittiöissä, terveydenhuollon tiloissa, julkisissa kiinteistöissä ja offshore-kohteissa.

Yritysosto vahvistaa Haltonin asemaa Ruotsin LVI-markkinoilla. Yritysoston myötä Haltonista tulee markkinajohtaja leikkaussalien ilmanvaihtoratkaisuissa.

”Me Haltonilla olemme kasvattaneet läsnäoloamme Euroopan terveydenhuolto- ja puhdastilasektorilla vahvoilla innovaatioilla. Arvoa tuovia ratkaisujamme käytetään laajasti Euroopassa. Meillä on ilo ilmoittaa, että ruotsalainen CRC Medical, vahva paikallinen toimija leikkaussalien ilmanvaihtoratkaisuissa, on liittynyt Haltoniin 1.1.2023. Tämän ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme täydellisen valikoiman korkealaatuisia ratkaisuja sekä terveydenhuolto- että puhdastilaympäristöihin”, sanoo SBA Haltonin johtaja Anu Saxén.

”Kun Halton otti meihin yhteyttä ja tiedusteli mahdollisesta tulevasta yhteistyöstä, tunsin ylpeyttä. Halton on vahva toimija, jolla on hyvä maine markkinoilla. Pitkän tähtäimen vision omaavana perheyrityksenä, Halton painottaa voimakkaasti innovaatioita. Näen tämän loistavana tilaisuutena kehittää tarjontaamme ja palvella asiakkaitamme terveydenhuoltoalalla entistä paremmin tulevaisuudessa”, sanoo Anders Rehn, CRC Medicalin toimitusjohtaja.

Haltonilla ja CRC Medicalilla on yhteensä yli 800 asennusta sairaaloissa. Yhdistetty asiantuntemus ja tarjonta mahdollistaa laajan valikoiman ratkaisuja erityistä ilmanpuhtautta vaativiin tiloihin, kuten leikkaussaleihin, sterilointiosastoihin, potilashuoneisiin, eristystiloihin, puhdastiloihin ja laboratorioihin.

CRC Medical muuttuu Halton Health AB:ksi vuoden 2023 aikana.

CRC Medical:

CRC Medical toimittaa asiakkailleen räätälöityjä ja energiatehokkaita puhdasilmaratkaisuja kliinisiin ympäristöihin, joissa vaatimukset ovat erittäin korkeat – leikkaussaleihin, valmisteluhuoneisiin, sterilointiosastoihin ja puhdastilakäytäviin. CRC Medical tarjoaa myös asennus-, käyttöönotto-, koulutus- ja hiukkasmittauspalveluita. CRC Medical on johtava toimittaja Skandinaviassa, jolla on 500 asennusta lähes 70 sairaalassa ja klinikassa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.

• Perustettu 2009 Ruotsissa
  • Toimintaa kolmessa maassa
  • Liikevaihto 1,5 miljoonaa euroa (2021)
  • Henkilöstö: 4 henkilöä