Halton investoi Kausalan tehtaaseen 2 miljoonaa euroa 2021

Halton Kausala investoi tehtaaseensa ja edistää vastuullista liiketoimintaansa. Tällä investoinnilla Haltonin Kausalan tehdas vähentää hiilijalanjälkeänsä.

Halton edistää näillä uusilla investoinneilla vastuullista liiketoimintaansa. Vastuullisuus on osa Haltonin strategian ydintä. Yhtiön kasvattaessa markkinaosuuttaan eri puolilla maailmaa, on entistä tärkeämpää varmistaa, että toiminta noudattaa kestäviä periaatteita.

Investointiprojekteilla vahvistetaan kilpailukykyä, tuotannon joustavuutta sekä energiatehokkuutta. Samalla vähennetään merkittävästi tehtaan aiheuttamaa hiilijalanjälkeä.

Energia-investointi:

Energiatehokkuusprojektissa keskitytään talotekniikan energiatehokkuuden ja ohjattavuuden parantamiseen sekä rakennusautomaatiojärjestelmän modernisointiin Kausalan tehtaalla. Olosuhdeanturoinnin parantamisella ja lisäämisellä sekä olosuhteiden seurannalla saadaan parannettua sisäilmaolosuhteita. Automaatiojärjestelmän modernisoinnilla mahdollistetaan myös tehtaan liittyminen sähkön kulutusjouston markkinoille.

Jatkossa pystymme demonstroimaan ratkaisujemme toimintaa ja niiden hyötyjä asiakkaillemme reaaliaikaisesti talotekniikka-järjestelmästä.

“Halton on panostanut energiatehokkuuteen ja hiilijalanjäljen pienentämiseen vastuullisena yrityksenä systemaattisesti jo pidemman aikaa. Nyt tehtävä investointi vähentää hiilijalanjälkeämme 320 tonnia vuodessa. Tämä on erittäin merkittävä parannus ja keskeinen hanke vastuullisuustavoitteidemme saavuttamiseksi”. ,kertoo Tommi Rantanen, Halton Oy:n toimitusjohtaja.

Tuotantoteknologia -investointi:

Kausalan tuotantoteknologiaa kehitetään pitkäjänteisesti niin, että joustavuus ja kilpailukyky kehittyvät jatkuvasti. Tänä vuonna investoidaan uuteen aihiovalmistuslinjaan, jossa automaatio, laadunhallinta ja materiaalinkäyttö voidaan optimoida paremmin ja tuo säästöjä energiakulutukseen.

”Olemme vahvasti asiakaslähtöinen tehdas ja haluamme pystyä entistä paremmin vastaamaan asiakkaan tarpeisiin tuotteiden ulkonäön ja ominaisuuksien osalta. Co-creation eli asiakkaan kanssa yhdessä tehty tuotesuunnittelu huolehtii heidän tarpeittensa täyttämisestä. Lisäksi esimerkiksi arkkitehtoonisten erikoisratkaisuiden toteuttaminen on meille tärkeä kilpailuetu. Tuotantoteknologian kehitys näiden tarpeiden täyttämiseksi on ensisijaisen tärkeää. Uudet automaatioratkaisut ja kappaleenkäsittely parantavat samalla sekä joustavuuttamme että tehokkuuttamme.

Nyt tehtävä investointi suunnitellaan ja rakennetaan Suomessa Haltonin pitkäaikaisen yhteistyökumppanin toimesta. ”Olemme vuosikymmenien ajan panostaneet yhteistyöhön konetoimittajiemme kanssa. Suomessa on erittäin vahvaa ohutlevyosaamista ja koneenrakennustaitoa, joka on meille ensiarvoisen tärkeää.”, tarkentaa Niina Keskinen, Halton Oy:n tuotantojohtaja.

Haltonin kokonaisinvestoinnit Kausalan tehtaalle ovat 2 miljoonaa euroa ja ne sijoittuvat uodelle 2021.

Lisätietoja antaa:

Tommi Rantanen                                                                         Niina Keskinen
Halton Oy, Toimitusjohtaja                                                         Halton Oy, Tuotannonjohtaja
+358 20 792 2422                                                                        +358 50 380 1512

tommi.rantanen@halton.com                                                     niina.keskinen@halton.com