Haltonin ja Reco-Airin kumppanuus avaa uusia mahdollisuuksia ravintolaliiketoiminnalle

Suomalaisomisteinen Halton ryhtyy valmistamaan brittiläisen Reco-Airin patentoituja kierrätysilmaratkaisuja maailmanlaajuisella linsenssillä. Ratkaisut on tarkoitus integroida Haltonin kokonaisvaltaisiin, korkeatehoisiin ammattikeittiöjärjestelmiin. Kumppanuuden myötä Halton laajentaa valikoimaansa ympäristöihin, joissa perinteinen ammattikeittiöratkaisu ei ole mahdollinen keittiökohtaisen poistoilmakanavoinnin puuttumisen tai rajoitusten takia, tai uuden kanavoinnin rakentamisesta aiheutuisi asiakkaalle ylivoimaiset lisäkustannukset. Akkreditoidun teknologian ansiosta uudet yhdistelmäratkaisut soveltuvat myös korkean riskin ympäristöihin, kuten matkustajaterminaaleihin ja kauppakeskuksiin.

Uuden kumppanuussopimuksen myötä Halton avaa ammattikeittiöasiakkailleen viimeaikaisia kuluttajatrendejä hyödyntäviä uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

”Ulkona syömisen painopiste on viime vuosina siirtynyt liikkumisen ja matkustuksen yhteydessä  tapahtuvaan syömiseen, esimerkiksi joukkoliikennereiteillä, pidemmillä työmatkoilla tai lomilla. Samalla ovat kasvattaneet suosiotaan pienemmät ja sijainniltaan kätevät toimijat, jotka panostavat ensisijassa nopeiden ja mukaan ostettavien annosten tarjoamiseen ravintolan istumapaikkojen sijaan”, toteaa Haltonin Foodservice-liiketoiminnasta vastaava johtaja Georges Gaspar.

”Olemme erittäin iloisia uudesta kumppanisopimuksesta Reco-Airin kanssa, ja että voimme jatkossa olla  mukana tukemassa ravintolapalvelujen tarjonnan kehittämistä ja innovatiivisia, ihmisten tarpeisiin vastaavia  palvelukonsepteja kaikenlaisissa sisäympäristöissä”, Gaspar sanoo.

Uudenaikainen kierrätysilmateknologia soveltuu eri kokoisiin ympäristöihin ja helpottaa keittiösuunnittelua merkittävästi

Haltonin suorituskykyiset ja energiatehokkaat järjestelmät integroituna Reco-Airin kierrätysilmaratkaisuihin  mahdollistavat yhdessä tehokkaan keittiöpäästöjen hallinnan, hajujen poiston ja paloturvallisuuden, sekä viihtyisän ja turvallisen ympäristön ravintolan henkilöstölle ja asiakkaille eri kokoisissa ravintolaympäristöissä. Lisäksi keittiökohtaisesta poistoilmakanavoinnista riippumaton kierrätysilmateknologia tekee keittiösuunnittelusta yksinkertaisempaa, nopeampaa ja joustavampaa.

Kierrätysilmateknologia soveltuu käytettäväksi yhdessä kaikkien sähköisten keittiökoneiden kanssa. Haltonin ja Reco-Airin toisiaan täydentävät teknologiat mahdollistavat yhdessä lisäksi kokonaisvaltaiset hybridiratkaisut, jotka soveltuvat myös kaasukäyttöisille sekä kiinteää polttoainetta hyödyntäville ruoanvalmistuslaitteille, ja vastaavat markkinoiden asettamiin ympäristöllisiin ja ilmastoinnin suorituskykyä koskeviin vaatimuksiin tilanteissa, joissa vaaditaan sekä perinteistä kanavointia että kierrätysilmaratkaisua.

Ainutlaatuinen yhdistelmä sertifioitua teknologiaa

Reco-Airin ratkaisujen akkreditointi kattaa tärkeimmät brittiläiset, eurooppalaiset ja amerikkalaiset standardit, kuten nykyiselle kierrätysilmateknologialle ainutlaatuiset UL710B ja NFPA Section 13. Yhtiön ratkaisuilla on lisäksi CE-hyväksyntä, ja ne täyttävät TR19- ja DW172 2018 -standardien mukaiset vaatimukset. Viime mainittuun sisältyy lisäksi suositus etävalvontajärjestelmän käytöstä osana ratkaisua.

Haltonin valikoimiin kuuluu tosiaikainen IoT-etävalvontaratkaisu. Etävalvonta on avainominaisuus  toimittaessa korkean riskin keittiöympäristöissä, sillä se mahdollistaa vakavien onnettomuuksien ennalta ehkäisyn sekä tarpeettomat toiminnan katkokset. Haltonin etävalvontateknologia mahdollistaa lisäksi täsmällisen ja kustannustehokkaan huoltopalvelun ja niiden suunnittelun, ja se on yhteensopiva Reco-Airin tuotteiden hallintaominaisuuksien kanssa.

Haltonin tarpeenmukainen ilmanvaihtojärjestelmä ja patentoidut tehokkaat huuvat osana kokonaisratkaisua auttavat pienentämään toiminnasta aiheutuvaa hiilijalanjälkeä ja energiakustannuksia. Kokonaisratkaisun toimittamisen lisäksi Halton vastaa kyseisten ratkaisujen huollosta.

Kumppanuussopimus

Haltonin ja Reco-Airin välinen kumppanuussopimus allekirjoitettiin 24.7.2019, ja se koskee Reco-Airin kaikkien kierrätysilmaratkaisujen lisenssivalmistusta ja jakelua. Halton aloittaa lisenssivalmistuksen loppuvuodesta 2019. Reco-Air jatkaa myös tuotteidensa valmistusta ja jakelua suoraan omille asiakkailleen.

Yhtiöt ovat aiemmin sopineet jakeluyhteistyöstä vuonna 2014.

Lisätiedot:

Kai Konola, toimitusjohtaja, Halton Group